Falcon 4 BMS

 
 
Наслов Falcon је у свету симулатора лета намењених личним рачунарима стар готово колико и сами рачунари способни да обезбеде графички приказ који ће макар из близа да подсећа на кокпит авиона, инструмент- таблу и спољни свет. Симулантима је у то време било потребно далеко више маште него данас, али се у то време чинило да никад неће бити направљено ништа боље. Свако ко је погледао страницу са именима заслужних особа у свакој од инкарнација Falcon- а вероватно је приметио да се стално појављује име Gilman Louie, који је овде поменут због значајне улоге коју је одиграо у развоју ове серије симулатора. Први Falcon је објављен за Amiga, Atari ST и 286 PC рачунаре давне 1987. године. Falcon 3.0 је објављен 1991. године и, као минимум, захтевао 386 процесор са математичким копроцесором. Касније је фирма Spectrum Holobyte објавила наслов MiG-29 који је омогућавао умрежавање са Falcon- ом 3.0, те је било могуће да F- 16 и MiG- 29 одмере снаге на виртуелном небу. Уз Falcon 3.0 долазила је и VHS касета са видеом Art Of The Kill у ком је предавач F- 16 пилот и аутор Pete Bonnani, човек који ће попут Louie Gilman- а одиграти значајну улогу и када је развој Falcon- a 4.0 у питању. Негде између објављивања Falcon- а 3.0 и Falcon- а 4.0, што се десило 1998. године, хардвер персоналних рачунара је постао довољно моћан да омогући да системи ловца F-16 буду симулирани верно, да математички модел лета постане напреднији и да графички приказ на мониторима буде готово фото- реалистичан. Другим речима, више није требало напрезати машту да би Falcon био сматран симулатором лета и поред тога што је Falcon 4.0 објављен у поприлично несавршеном стању. Пошто је фирма Hasbro Interactive обуставила развој овог симулатора, рад на њему су наставили ентузијасти који су отклонили недостатке, модернизовали графички енџин на Direct- X 9.0 стандард, направили напредан математички модел лета заснован на силама које делују на ваздухоплов у лету, моделирали системе који раније нису били моделирани као што су кертриџ за трансфер података, Снајпер подвесни нишански контејнер, JDAM GPS вођене бомбе и тако даље. Falcon BMS је пре свега симулатор ловца F-16, али почело се и са моделирањем других ваздухоплова од којих се најдаље одмакло са јуришником A-10 за који су направљени напредни модел лета и кликабилни 3D кокпит, док га од потпуно верног модела деле мале разлике у моделирању симбола на HUD- у.

Falcon BMS- кориснички интерфејс динамичке кампање

Falcon BMS пружа велики избор могућности када су појединачне мисије у питању. Опција "Instant Action" представља неку врсту аркадног мода , те се може одмах ускочити у кабину и опробати срећа против циљева које генерише рачунар. Опција "Dogfight" допушта да корисник сам одабере број савезника и противника, авионе које ће летети, наоружање обе стране и почетне услове ангажмана, па се може сматрати погодном за увежбавање ваздушне борбе. Опција "Tactical Engagement" садржи едитор мисија, као и низ вежбовних мисија које представљају основну обуку. Динамичкој кампањи Falcon- a, непревазиђеној у свету симулатора, може се приступити бирањем опције "Campaign". Кампања корисника ставља у улогу пилота у рату чији ће развој зависити од односа снага и увежбаности страна у сукобу, а што корисник сам може да подеси на почетку кампање, као и од успеха једне од страна у покушају да оствари превласт у ваздуху, уништи мрежу против- ваздушне одбране противничке стране, прекине линије снабдевања, уништи постројења за производњу ратног материјала и наоружања, командне центре, уништи непријатељске јединице и заштити сопствене. Од успеха корисника у извршавању мисија, као и од тога колико често лети гледано са становишта протока времена у самој кампањи, зависиће успех других ваздухоплова његове стране које контролише вештачка интелигенција, као и осталих јединица. Симулант се у свом виртуелном авиону над описаним бојиштем креће у центру мехура ван чијих граница исходима појединачних сукоба владају закони статистике и вероватноће, док се унутар граница овог мехура ваздушне, копнене или морнаричке јединице  исцртавају у виртуелном свету, маневришу и размењују ватру, па оку пажљивог корисника неће промаћи тенковска битка на терену који надлеће, артиљеријско дејство, дејство јединица против- ваздушне одбране или ваздушна борба коју ће, можда, само посматрати. Вештачка интелигенција релевантних јединица унутар мехура користиће реалну тактику, захваљујући поред осталог и реалном моделирању оружних система којима располаже, па ће и симулант који жели да преживи и победи морати да примени реалну тактику у свом реално симулираном ловцу. Рачунар генерише све мисије у динамичкој кампањи, укључујући и оне које лети сам корисник, али је кориснику који жели да се опроба као стратег остављена могућност да обрише мисије које је генерисао рачунар, или да искључи аутоматско генерисање мисија на самом почетку кампање и да сам креира све мисије за све типове ваздухоплова који његовој страни стоје на располагању. Динамичку кампању је могуће летети и у мрежном моду, али ће жеља да се не лете само кооперативне мисије, осим у случају да се лети у егејском театру операција пошто и Грчка и Турска располажу F- 16- ицама, резултирати потребом да се МиГ или Сукхои ловци лете са кабинама у различитим фазама израде и авиоником ловца F- 16 или, ако рад на кабинама није ни започет, чак и са кабином ловца F- 16. Сви црвени ловци и даље имају стандардни математички модел лета. Поред корејског театра операција и већ поменутог егејског, Falcon BMS се може проширити и израелским, балканским, ирачким и можда још по неким театром операција.
 
Ваздухопловни снимач видео трака (AVTR) представља један од стандардних система ловца F- 16, а активира се постављањем прекидача у кабини на одговарајућем панелу у "On" положај. Снимљеним подацима може се приступити бирањем опције ACMI у главном менију, при чему се приликом пуштања датотека у Falcon- у могу видети релевантни подаци за сваки објекат, било да је контролисан од стране човека или вештачке интелигенције, који се нашао у мехуру током симулације. Ово је веома корисно током вежбовних летова и приликом увежбавања тактике ваздушне борбе, јер омогућава да се ангажман проучи до најситнијег детаља: у сваком тренутку могу се за ваздухоплове видети висина и брзина лета, радијус заокрета и угаона брзина, постојање радарског захвата индицирано линијом радарског захвата, а могуће је укључити и графички приказ путање лета. Биће приказана и лансирана оружја и подаци за њих. У сваком тренутку могуће је видети и растојање неког објекта од објекта од интереса. AVTR ће радити савршено и у динамичкој кампањи, а радозналима може бити интересантно да виде да ли се у њиховој околини дешавало нешто више од онога што су претпостављалиу да се дешавало.

Falcon BMS- спољни свет

Графички приказ спољног света у Falcon- у, када се погледа из близа, понекад покаже да је овај симулатор у основи стар деценију и по. Не исцртава се трава на тлу, премда су ентузијасти додали моделе дрвећа на терену углавном нема шума осим на битним подручјима над којима се често лети или која се често посматрају на дисплејима нишанских уређаја у кабини као што су ваздухопловне базе, док се за насељена подручја може рећи да су назначена текстурама и да на њима нема довољно модела зграда. Са друге стране, као што је већ речено, у развоју Falcon- а је учествовао и прави F- 16 пилот и помогао да се направе неопходни компромиси када је много аспеката овог симулатора у питању. Већи део времена симулант ће провести на висини изнад 10000 стопа, па ће дочаравање пошумљених и насељених подручја текстурама бити сасвим оправдано, док ће при лету на малим висинама овај компромис бити мало уочљивији. Трава се при брзинама на којима лети F- 16 и онако не може разазнати, а поређења ради, заинтересовани могу да погледају и снимак направљен у правом F- 16. Ако се у обзир узме да пажња пилота мора стално да буде везана за инструменте у кабини, за дивљење терену у сваком случају не остаје много времена. Пажња је посвећена битном делу спољног света који се најчешће посматра из кабине, па ће тенковске битке највероватније изгледати као праве тенковске битке посматране са висине, други авиони ће постати видљиви на растојањима на којима се то дешава и у стварном свету, док ће њихово маневрисање, видљивост спрам неба или терена и чеона мимоилажења великим брзинама изгледати добро свакоме ко је посетио аеро- митинг или гледао играни или документарни филм који приказује млазне авионе. Дисплеји Снајпер подвесног нишанског контејнера, FLIR- а или AGM- 65 ракета у симулираној кабини се не разликују битно од дисплеја одговарајућих система у правом ловцу F- 16 видљивим на видео- клиповима доступним на Youtube- у. Узев у обзир чињеницу да математички модел лета, модели оружних и других система на симулираном авиону, моделирање других авиона као и других јединица које учествују у виртуелном сукобу такође траже огроман део процесорских циклуса одлука да се, када је графички приказ терена у питању, прикаже само неопходан минимум објеката на тлу се чини више него оправданом. И поред тога, Falcon BMS када је графика у питању изгледа више него уверљиво. Модел атмосфере је динамички, па ће симулант који кампању започне по сунчаном времену имати прилику да искуси летење у условима смањене видљивости, кишу или јаке бочне ветрове на слетању или приликом испоруке бомби.

Falcon BMS- летење у формацији

Све до објављивања BMS додатка за Falcon 4.0, овом симулатору је било пребацивано да математички модел лета изазива осећај као да се авион налази на шинама, за шта има да се захвали моделирању заснованом на табелама. BMS додатак уводи нови математички модел лета заснован на силама који у реалном времену решава једначине кретања ваздухоплова, при чему се у обзир узима и промена положаја центра маса ваздухоплова услед трошења горива или одбацивања терета. Пошто је F- 16 аеродинамички нестабилан авион који користи Fly By Wire систем како би се обезбедила вештачка уздужна стабилност, на овај напредни модел лета имплементиран је код система контроле лета правог F- 16 који је објављен од стране NASA- е. Ово је резултирало веома верно моделираним летним карактеристикама ловца F- 16, а не треба заборавити ни A- 10, F- 18 и F- 14 за које су такође направљени напредни модели лета који, додуше, нису усавршени у оној мери у којој је усавршен модел лета ловца F- 16. Напредни модел лета симуланту пружа могућност да се упозна са понашањем симулираног авиона, како са становишта стационарних перформанси тако и са становишта стабилности и управљивости. Момент ваљања индукован асиметричним оптерећењем крила, на пример услед одбацивања терета са само једног крила, момент клизања изазван опаљењем топа који се не налази на уздужној оси ловца F- 16, што ће систем контроле лета компензовати за вредности Mach- овог броја између 0,7 и 0,9, могућност да се чак и F- 16 под одговарајућим условима уведе у ковит и реално понашање авиона приликом вожења по писти, полетања и слетања само су неке од ситуација које ће симуланту ставити до знања да је Falcon BMS, у ствари, један сасвим нов симулатор када је моделирање летних карактеристика у питању. Код симулатора борбеног лета очекује се да оштећења утичу на летне карактеристике симулираног ваздухоплова, на пример оштећење једног крила би требало да изазове асиметрично оптерећење крила, што се у ствари своди на интеракцију модела оштећења са математичким моделом лета. У Falcon- у оштећења крила неће бити видљива, али ће у неким случајевима експлозија гранате против- ваздушне артиљерије изазвати само момент ваљања. У већем броју случајева симулант ће морати да тримује све команде како би авион био колико- толико управљив, док ће видљива бити само оштећења мотора кроз емисију дима, као и откази појединих система у кабини.

Falcon BMS- кабина

Последњих година је моделирање кликабилних пилотских кабина, таквих да се мишем могу активирати сви прекидачи у моделираној кабини и имати исту функционалност коју имају одговарајући прекидачи у кабини реалног авиона, стандард у свету симулатора лета намењених личним рачунарима, док је моделирање дисплеја и инструмената било стандард и раније. Ово, уз коришћење уређаја за праћење положаја главе или виртуелно- реалних наочара, елиминише потребу за изградњом физичког модела кабине уз задржавање могућности учења правилних процедура. Falcon 4.0, када је објављен, није имао кликабилни 3D кокпит, али је 2D кокпит био кликабилан до одређене мере, те се може сматрати одговорним за постављање тренутно важећег стандарда. Falcon BMS има моделиран кликабилни кокпит у ком функције свега неколико мање значајних прекидача нису имплеметиране, па је могуће увежбавање правилних кокпит- процедура, почев од процедуре стартовања авиона до процедура употребе појединих система. Наравно, имплементирана је и подршка за праћење положаја главе корисника са шест степени слободе, а могу се видети и наговештаји подршке за Oculus Rift. Поред система чији се модели могу очекивати у цивилним симулаторима лета као што су инерцијално- навигациони систем, систем навигације помоћу радио- фарова или ILS систем за помоћ при слетању, Falcon BMS садржи моделе сензора и наоружања присутног у арсеналу F- 16, а који овај симулатор чине занимљивијим од цивилних симулатора лета. Модел пулсно- доплерског радара омогућава да се радарски захват прекине када је релативна брзина приближавања захваћеног ваздухоплова ловцу који га је захватио блиска релативној брзини приближавања тла, или када је релативна брзина приближавања једног ваздухоплова другом блиска нули, што намеће потребу коришћења тактика које се користе и у реалности уз све обзире које ово намеће приликом коришћења ракета средњег домета или покушаја да се исте избегну. Пошто је моделирана осетљивост глава за навођење ИЦ ракета, искључивање форсажа и приближавање ловцу опремљеном оваквим ракетама на висини мањој од његове одложиће тренутак забрављивања ракете на ваздухоплов који се приближава, док ће током блиске маневарске борбе маневрисање испод линије хоризонта и одбацивање ИЦ мамаца отежати противнику успешно остваривање параметара, што ће рећи да је и у овој области модел реалистичан, те да ће успеха имати онај ко примењује реалну тактику. Приликом испоруке невођених бомби ветар, ако је јак, може спречити рачунар за контролу ватре да дође до решења за одбацивање бомби у моду за константно израчунавање тачке одбацивања (CCRP) те, као и у правом F- 16, симуланту на располагању стоје дисплеј за унос података, на ком је могуће приказати правац и брзину ветра притиском на SEQ тастер на интегрисаном контролном панелу (ICP), индикатор хоризонталне ситуације (HSI) на ком се игла девијације курса може поставити у правац ветра или програмабилне тачке за визуелно приближавање циљу (VIP) и одбацивање терета (VRP), које се могу програмирати коришћем интегрисаног контролног панела и дисплеја за унос података и бити приказане као симболи на нишанском дисплеју (HUD). Наравно, уз коришћење ласерски или GPS вођених бомби, правац и брзина ветра губе на значају, али ствари постају мање занимљиве. О потреби да се укључи напајање AGM- 65 ракетама, потреби да се укључи потхлађивање глава сверакурсних ИЦ ракета да би ове могле да захвате циљ, потреби да се подеси висина распрскавања контејнера касетних бомби, програмира кертриџ за пренос података (DTC) и доста тога још може да се напише много, али је то већ написано и долази у виду документације уз Falcon BMS. Или, алтернативно, може да се проучи приручник за F- 16 MLU доступан на www.scribd.com.
 
Falcon BMS додатак за Falcon 4.0 је добио седам закрпа и представља све што је потребно, уз извршни фајл Falcon 4.0 симулатора, да се овај симулатор инсталира и покрене. Овај додатак, закрпе, додатне терене и друге модове можете наћи на Benchmark Sims мрежној презентацији.
 
Везано за овај симулатор:
 

Falcon BMS 4.33

Укратко: 
Било је тешко замисливо да Falcon BMS може бити даље побољшан када се појавила верзија 4.32 уз све моделе појединих система ловца F- 16 које је ова верзија Falcon- а донела, напредни модел лета, а не треба заборавити ни ажурирање графичког енџина на DirectX 9 стандард. Ипак, до побољшања је дошло и то у свих поменутим сферама, а не треба заборавити ни неколико нових модела авиона које може летети корисник, а које је верзија 4.33 донела...

Falcon BMS на Linux- у

Укратко: 
Стање свести ког се ретки ослободе, такмичарски дух, покретач је многих компаративних анализа. Људи су склони да компаративно анализирају све, завидећи другима, питајући се да ли су могли боље да прођу. Пореде се  пријатељи, супружници, занимања, аутомобили, па и опертивни системи персоналних рачунара. Када је ово последње у питању, проста је истина да је сваки оперативни систем на ком може да са покрене симулатор Falcon BMS добар оперативни систем, да компаративна анализа...

If You are ready to get pumped visit totally sweet mammels, or the following website.