IL- 2 Sturmovik: Cliffs Of Dover

 
 
ИЛ- 2 Штурмовик, чак ни у својој последњој инкарнацији ИЛ- 2 Штурмовик: 1946, нема мапу британије ни моделе старијих ловаца који су летели током Битке за Британију. Наравно, неки од модова ће обезбедити и ово, али овај недостатак је указивао на намеру развојног тима, која уосталом није ни била сакривана, да направе симулатор посвећен искључиво Бици за Британију. У почетку је планирано да се искористе исти графички енџин и напредни модел лета направљен за ИЛ- 2, док су нови требали да буду елементи које су старом симулатору донели модови: модел терена Британије и релевантног дела Француске и модели авиона. У међувремену су могућности хардвера порасле, кликабилни кокпити и детаљнији модели кабина од оних којима је симулатор ИЛ- 2 Штурмовик: 1946 располагао су полако постајали уобичајени, док су Direct- X 10 и 11 омогућили да се обезбеди лепши и детаљнији графички приказ од онога који је у старијем симулатору обезбеђен OpenGL библиотекама. Донесена је одлука да се приступи развоју сасвим новог графичког енџина, да се нови симулатор снабде и динамичким моделом атмосфере, моделирањем утицаја вртложног трага елисе и свим другим детаљима који су симулантима недостајали док су летели ИЛ- 2 Штурмовик: 1946. На жалост, рокови постављени пред развојни тим нису допустили да се симулатор усаврши пре него што је објављен, па су симуланти који су га купили били помало разочарани полупеченошћу онога што је требало да оствари све што су икада желели да буде остварено када су симулатори летења у питању. До последње закрпе објављене преко Steam- а, преко ког се овај симулатор и дистрибуира, пројектом је управљао Иља Шевченко, огромним делом заслужан за квалитет симулатора ИЛ- 2 Штурмовик: 1946. Иља је, уз притисак наметнут роковима и одсуством кључних чланова тима, постигао да се отклони већина недостатака и повећа брзина анимације после чега је званично обустављен даљи развој. Група ентузијаста који су се назвали Team Fusion наставили су незваничан рад на IL- 2 Sturmovik: Cliffs of Dover и овом симулатору обезбедили корекције модела лета, нове ефекте који даље повећавају брзину анимације, неколико нових варијанти ваздухоплова који се могу летети, нове кокпите, неку врсту динамичке кампање и још по нешто.

IL- 2 Sturmovi: Cliffs of Dover- едитор мисија

IL- 2 Sturmovik: Cliffs of Dover, у својој основној верзији, садржи појединачне мисије и скриптоване кампање за обе стране које су учествовале у сукобу. Скриптоване кампање су релативно кратке и док RAF кампања покушава да дочара међуљудске односе у ескадрилама и једну мисију чак посвећује романтици, Luftwaffe кампања баца светло на историјске околности. Концепт "брзих мисија" се разликује у односу на сличан концепт у симулатору ИЛ- 2 Штурмовик: 1946, а у основи представља више готових мисија за које корисник може да подеси одговарајуће услове и одабере страну за коју ће летети. Едитор мисија, који не заостаје за едитором мисија у старијем симулатору, је стављен на располагање кориснику, али утисак да се у овом сегменту види колико је развојном тиму недостајало време да симулатор доведе до савршенства се неда избећи. Док је мрежно летење увек довољно добро када добар едитор мисија стоји на располагању, искуство корисника који се не конектују на Интернет остаје помало краткотрајно и празно, а да би се ово превазишло могуће је преузети скриптоване кампање развијене од стране трећих лица.
 
Од неколико пројеката везаних за развој динамичке кампање за овај симулатор, кориснику који лети појединачно на располагању стоји динамичка кампања направљена од стране особе која се представља као Просветљени цвећар, а која је укључена у последњу закрпу тима Fusion. На почетку кампање могуће је подесити датум почетка и завршетка кампање, број  и тип ваздухоплова за сваку од страна и ниво вештине вештачке интелигенције. Број уништених циљева током мисија биће презентиран кориснику после сваке мисије, али се унапређењима не треба надати јер ова динамичка кампања за каријеру пилота не хаје, већ му само омогућава да лети узбудљиве и увек различите мисије.

IL- 2 Sturmovik: Cliffs of Dover- спољни свет

Међу главним разлозима дугог развоја овог симулатора, ако не и главни разлог, је развој новог графичког енџина који је требао да искористи напредне могућности Direct X 10 графичких библиотека и обезбеди графички приказ који својим квалитетом за конкуренцијом не би заостајао дуги низ година. Ово је, наравно, био случај и са ИЛ- 2: Штурмовик симулатором, а план је био да и Cliffs Of Dover доживи много проширења. Објављивање симулатора пре него што је био завршен и обустављање званичног развоја распршили су наде симуланата везане за проширења у виду нових мапа и ваздухоплова и препустили их ономе што је тим Fusion у стању да им обезбеди, а што и није тако мало. Висок стандард ком се тежило је, може се без претеривања рећи, остварен. Приликом вожења по тлу исцртава се трава, насељена места су густо попуњена моделима зграда, а уз рефлексије на површини воде, на које су корисници навикли у старом симулатору, присутан је и нови начин графичког приказивања шума коришћењем такозване SpeedTree технологије која омогућава да се модел сваког дрвета исцрта посебно. Додуше, процесорска моћ тренутно не дозвољава да се детектује колизија ваздухоплова са дрвећем, па се може летети и кроз шуму без озбиљнијих последица. Приликом лета на већим висинама, са друге стране, ово и није толико битно. Терен изгледа фотореалистично и вероватно није претерано рећи да је остварена тежња Олега Мадокса да корисницима пружи верну слику Британије из времена Другог светског рата укључујући литице Довера поменуте у наслову, Биг Бен, Лондонску кулу и све остало што би човек могао да очекује у Британији. Са француском ствари, наравно, не стоје другачије. По објављивању су постојали извесни проблеми везани за нестајање авиона на око 600 метара, а једна од службених закрпа је, као начин да се повећа брзина анимације, учинила тачке које су представљале авионе на великим дистанцама видљивим кроз облаке. Оба проблема су отклоњена додацима тима Fusion, а брзина анимације је повећана обезбеђивањем нових, мање захтевних ефеката и облака уз занемарљив губитак на квалитету слике. Још једна иновација и даље релативно ретка у свету симулатора лета намењених личним рачунарима је динамички модел атмосфере, који уз моделирање атмосферских појава доноси промене атмосферских услова са протоком времена.

IL- 2 Sturmovik: Cliffs of Dover- летење

Није неуобичајено да се, када се неки симулатор летења који симулира старије авионе за које су перформансе познате појави, поведе дискусија о веродостојности модела лета. Ово је био случај и са ИЛ- 2: Штурмовик симулатором, а ни Cliffs of dover није изузетак. По објављивању су се могле прочитати одређене критике везане за моделирање устаљених перформанси симулираних авиона, пре свега када су перформансе на великим висинама у питању. Овај проблем је до одређене мере отклоњен званичним закрпама, а тим Fusion је наставио рад на овоме у циљу усаглашавања устаљених  перформанси симулираних авиона са дијаграмима устаљених перформанси доступним из времена када су ови авиони били у оперативној употреби. Тренутно, корисник има на располагању напредни модел лета који омогућава примену тактика ваздушне борбе примењиваних у стварном животу, што представља веома ригорозан тест када је моделирање лета у питању, а низ ваздушних акробација које ће симулант можда пожелети да изведе ће изгледати веома животно. Пошто се уз симулаторе лета намењене кућним рачунарима углавном користе контролни уређаји доступни у слободној продаји који немају димензије, угао отклона ни силу која одликује праве контролне уређаје симулираних ваздухоплова, криве одзива је могуће подесити како би ефекти изазвани поменутим разликама били што мање уочљиви, а са овим су помогле и корекције дериватива стабилности и управљивости које је увео тим Fusion. Исти тим је увео и корекције у понашање симулираног авиона приликом вожења по тлу као и корекције модела кочница стајног трапа, а можда није нереално очекивати даља побољшања.
 
Пошто су клипно- елисни мотори једини тип погонске групе присутан на симулираним ваздухопловима, а сагласно са циљевима постављеним приликом развоја овог симулатора, модели мотора на различитим типовима авиона су веома детаљни. Може се уочити разлика између елиса са променљивим кораком и елиса са константним бројем обртаја код Мерлин мотора на британским ловцима, разлика између функционисања DB- 601 мотора без Komandogerrat уређаја на немачким ловцима Bf- 109 E1 и Е3 и ловцу Bf- 109 E4 који је овим уређајем опремљен. На британским ловцима моделиран је уређај за аутоматску контролу протока у уводнику ваздуха који се може искључити ради развијања веће снаге мотора, али уз ризик да мотор буде оштећен. Тим Fusion је, уз друге корекције модела погонске групе, додао и неколико модела ваздухоплова који се од раније моделираних разликују пре свега по коришћењу 100- октанског горива код британских ловаца или коришћењу уређаја за остваривање већег степена компресије у цилиндрима код немачког ловца Bf- 109 E4N. Жироскопски и обртни момент, нарочито важни приликом симулирања ковита, зависе од броја обртаја мотора на симулираном авиону и смера обртања елисе, а симулант ће осетити њихово дејство под одговарајућим условима и морати да компензује њихово дејство аеродинамичким командама. Моделирање утицаја вртложног трага елисе на ваздухоплов који се у истом нађе је било присутно када се симулатор појавио, али је искључено ради уштеде на процесорским циклусима.
 
Модел оштећења је детаљан, како са становишта моделирања отказа појединих система и утицаја оштећења на летне карактеристике симулираног авиона, тако и са становишта графичког приказа оштећења насталих услед дејства механизама за уништење. Рупе у крилима или на трупу, одвајање елеватора, елерона, комплетног вертикалног стабилизатора или крила су ефекти на које су симуланти навикли још када је ИЛ- 2 Штурмовик постављао стандарде у моделирању оштећења. IL- 2 Sturmovik: Cliffs of Dover свему овоме додаје детаљнији модел оштећења мотора, за шта се пре свега има захвалити детаљнијем моделу мотора, а симулант ће моћи да види како са авиона изложеног ватри отпадају комади оплате, поклопац мотора или како се стајни трап спушта услед оштећења ситема за његово увлачење. У неким сегментима неко ће можда наћи разлог да се запита да ли су ствари моделиране верно до последњег детаља: на пример Харикен са којег се одвојио сегмент крила са елероном, што је нешто мање од половине полуразмаха, ће остати управљив уз одговарајуће компензовање крмилом правца и преосталим елероном под одређеним условима. Да ли је ово могао бити случај и у стварности остаје питање, познато је да је израелски F- 15 слетео са само једним крилом, али није непознато да је и ИЛ- 2 Штурмовик, од тренутка када је објављен, подвргнут многим корекцијама да би модел оштећења био оно што је данас. ИЛ- 2 Штурмовик: 1946 има моделиране и ломове носећих делова структуре услед прекорачења нормалног фактора оптерећења, што још увек није случај када је Cliffs of Dover у питању.

IL- 2 sturmovik: Cliffs of Dover- кабина

Модели кабина свих ваздухоплова које симулант може летети су детаљни до те мере да изгледају фотореалистично. Тим Fusion је накнадно обезбедио неке од кокпита који су кликабилни, а праћење положаја главе са шест степени слободе је подржано. И поред тога што сваки прекидач у кокпитима није кликабилан, могуће је стартовати мотор, полетети и летети према приручнику за летење одговарајућег типа авиона, а ови приручници се могу пронаћи јер већ дуго нису војна тајна. Индикатор правца на британским ловцима који ће се дестабилизовати при нестационарним маневрима, помоћни пнеуматски систем за спуштање стајног трапа, точак за спуштање закрилаца у Месершмиту који ће са укљученим антропоморфним командама (једна од опција која се може укључити како би симулатор био реалистичнији) приликом коришћења заузети једну симулирану руку пилота, то јест ограничити могућност коришћења команди на левој страни кокпита и остало представљају детаље који један симулирани авион раздвајају од другог и симуланту јасно дају до знања какве су биле разлике у летењу на различитим типповима авиона.
 
Недостатак модела контрола за радио- уређаје у кабинама неких ваздухоплова или позиционих светала на авионима, као и мени за радио- комуникацију са авионима које контролише вештачка интелигенција или контролним торњем којем се приступа преко тастатуре и који је сиромашмији опцијама од одговарајућег менија у ИЛ- 2 Штурмовик: 1946 симулатору, говори да је симулатор објављен пре времена. Са друге стране, квалитет графичког приказа спољног света, кабина и авиона, висок квалитет моделирања система и математичког модела лета говоре колико је високе циљеве развојни тим себи поставио и, где су околности то дозволиле, остварио. Тим Fusion је наставио рад на овоме и учинио доступном контролу чак и над неким возилима, а потребни додаци се могу преузети овде.

If You are ready to get pumped visit totally sweet mammels, or the following website.